Curva Sud Ungheria

A Berlusconi-korszak legszebb pillanatai

2016. augusztus 06. - curvasudungheria

Úgy néz ki, egy korszak véget ért, Berlusconi eladta az AC Milant kínai befektetőknek. Az utóbbi években nagyon sokat kritizáltuk a korábbi olasz miniszterelnököt, viszont vitathatatlan érdemei vannak abban, hogy Milánó egyetlen igazi csapata a világ egyik legsikeresebb klubja lett.

Összeszedtük a legszebb pillanatokat az elmúlt 30 évből, amik elsőre eszünkbe jutottak. Nincs sorrend, nincs benne koncepció, csak ami éppen eszünkbe jutott. Amitől a Milan Milan lett, amitől mi ennek a nagyszerű klubnak a szurkolói lehettünk. Amiket a Donnak köszönhetünk. Itt vegyesen, csoportunk több tagjának az emlékeit olvashatjátok, viszont kivételesen nevek nélkül.

trofeaberlu.jpg

Pippo 2. gólja a Liverpool elleni Bl-döntőben, azt a mai napig megnézem (Pellegatti kommentálásával!) és kiráz a hideg! PIPPO MIO!

Az első KAPARO, az a meccs, amikor Ronaldo és Pato is bemutatkozott. Ronaldo, mint gyerekkorom bálványa a kedvenc csapatomban, csodálatos érzés! Mögötte az akkori kedvencem Kaká, mellette meg egy szimpatikus, akkor még szemtelenül fiatal, és tehetséges tini, aki velem egy idős. Abban a hármasban sokkal több volt, sajnálom, hogy ilyen-olyan okok miatt nem emelkedtek (együtt) halhatatlan magasságokba.

pato-kaka-ronaldo-acmilan.jpg

Sheva Aranylabdája - Imádtam a játékát, valamint emberileg is bírom, többek között miatta lettem Milan szurkoló.

Kaká - a játékos maga a Milanban. Egy nagyon különleges, és egyedi játékos volt. Egyszerre volt benne valami brazilos, és európai, ez a kettősség nagyon tetszett nekem, és az akkori Milant is prezentálta. Brazilosan technikás, kreatív, egy igazi csoda volt a játéka, viszont fegyelmezett volt a pályán és azon kívül is egy példakép lehetett bárkinek. Nekem tényleg ő reprezentálta magát a Milant. Pont ide való volt.

Az MU elleni 2007-es meccsek. Ezt talán nem kell magyarázni

Savicevic gólja a Barca ellen a BL-döntőben

Kaka csele a Man. UTD ellen

Sheva büntetője a BL-döntőben a zebrák ellen és egy bajnokin szerzett (beadás vagy lövés gólja) szintén a Juve ellen

A világ legjobb védelme Tassotti-Baresi, Costacurta-Maldini

Az 1988-as EB tulipán triója, akik miatt lettem Milan szurkoló és akiktől konkrét pillanatot nem tudok idézni, annyi volt...

851e38814a334bb5b284bd1c54c4fe0f.jpg

1992.11.25. – Van Basten - Ravelli 4-0, köztük egy hatalmas olló!

És bár ez picit (na jó nagyon ) személyesebb, talán vannak, akiknek nem maradt meg annyira: 2006.03.08. Kahn beleordít Sheva arcába a kihagyott büntető után, majd 85 másodperc múlva Sheva gólt fejel Kahnnak.

2007-es Bl-győzelem. Mert nehéz időszakon ment át a csapat, és nagyon kellett egy ehhez hasonló öröm a szurkolóknak.

A 2007-es Kaká. Mert nélküle nem jöhetett volna létre.

Kaká Aranylabdája. A brazil egyértelműen a kedvenc játékosom volt akkoriban, így érthető módon nagyon szurkoltam, hogy megkapja.

971d9f87f0e0e66c4593364fb3ef8f07.jpg

Pato bemutatkozó mérkőzése. Azt gondoltam - nyilván nem egyedül -, hogy megvan a következő Aranylabdás klasszisunk.

Gattuso bármelyik pillanata, amikor valamelyik csapattársát, edzőjét puszta szeretetből képen törölte.

gatto.jpg

A San Siróban éneklő Ancelotti.

A 2011-es bajnoki cím. Mert ez volt az első olyan szezon, amit úgy néztem végig, hogy a Milan nyerte a trófeát.

Boateng tánca a San Siróban.

A Seedorf, Pirlo-féle 30 méteres bombák. Nem tudnék egyet kiemelni ezek közül, de soha nem felejtem el azokat a góljaikat, amiket ilyen távolságból szereztek.

Milan-Steaua 4-0. Első Milan meccs volt, amit élőben láttam a TV-ben. Mindig mondogattam, hogy Milanos vagyok, Van Basten miatt, de addig sokat nem láttam játszani a csapatot. Le voltam nyűgözve...

Van Basten mesternégyese a Göteborg ellen. Nagy kár, hogy a sérülések miatt olyan fiatalon vissza kellett vonulnia, ez az ember egy csoda volt...

Milan-Barca 4-0. Kiemelhetném innen csak Savicevic varázslatát is, de az egész meccs óriási volt.

See papa dugója az Inter ellen, azon a meccsen, amikor 0-2-ről fordítottunk.

Weah szólója a Lazio ellen. Ezt nem kell körbeírni...

Pato bemutatkozása. Ez a gyerek amit mutatott 18 évesen, nem sokan tették azt meg abban a korban. Talány, hogyan lehet ilyen látványosan eltűnni olyan tehetséggel.

Kaka 2006-07-es idénye. Fantasztikus volt.

Maldini. Kommentár nélkül.

Baresi. Szintúgy.

c0256608f575a93a49244bdab6f3a9be.jpg

Shevchenko. Szintén zenész.

A Milan-Juve BL döntő. Itt lettem Milan szurkló. Hisz a két bálványom közül mind a kettő a pályán volt. (Inzaghi, Del Piero) Szerencsére a jobbik csapat nyert így lettem Milanos kb. 8 évesen.

A brazilok. Kaká, Ronaldo, Pato, Cafú, Serginho zseniális volt.

A 2011-es Scudettonk. Lényegében az egyetlen trófea amire ténylegesen emlékszem és végig követtem a 2007-es BL-en kívül.

champions_wallpaper.jpg

Nesta-Thiago kettős.

Boa félideje a Lecce ellen, illetve a gólja a Barca ellen, amit élőben láttam.

See gólja a Chievo ellen ami az első meccsem volt.

Kaká visszatérése.

1989. AC Milan-Real Madrid 5-0, és a döntő, a Steaua elleni 4-0, nem kihagyva a következő évi duplázást.

1994. a Barca elleni csodálatos este, amit Il Génio varázslása aranyozott be.

Az Ancelotti-korszak két BL-győzelme. A Bayern és a MU elleni mágikus este.

Az Aranylabdásaink.

138728.jpg

1992. október 4. Fiorentina-AC Milan 3-7. Na ez a meccs nem volt semmi.

AC Milan-Inter 6-0.

Akiket csodáltam, s imádkoztam, hogy leigazoljuk őket: Weah, Sheva, Kaká, Nesta...

nesta-e-maldini.jpg

Mindezek megkoronázása: FRANCO BARESI!

baresi3.png

Ha valami nektek is eszetekbe jut, írjátok le kommentben. Forza Milan! Grazie Berlusconi!

A bejegyzés trackback címe:

https://curvasudungheria.blog.hu/api/trackback/id/tr119131116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sircharley 2016.08.07. 11:38:45

2005. május 25 BL döntő. Az volt a legjobb Milán meccs amit valaha is láttam, főleg angol foci szerető emberként. :)
Bocs, de nem lehetett kihagyni.

diopszid 2016.08.07. 15:11:18

Na ja, a 2005-ös BL döntő a legrosszabb rémálma egy Milan drukkernek, mint Muntari meg nem adott gólja a Juve ellen a 2011-12-es szezonban, meggyőződésem, azon ment el a bajnoki cím. De beszéljünk tényleg a szép emlékekről, mert abból sokkal több volt: Van Basten eleganciája, Rossi góltalansági rekordja, a veretlen bajnoki cím. Aztán a konkrét pillanatok: Kaka átemelős csele, majd gólja a MU ellen (ahogy írtad is), Szavicsevics Kígyó térről lőtt gólja a Barca ellen és nekem még örök emlék marad Menez elképesztő sarkazásos gólja a Parma ellen. Szóval kösz az összeállítást, nem egy videótól borsódzott a hátam...

orient 2016.08.07. 16:20:32

Bármilyen tulaj jobb mint egy távolkeleti v. arab befektető aki szimplán üzletet és pénzszivattyút lát a csapatban bármilyen kötődés nélkül.

R.I.P AcMilan
süti beállítások módosítása