Mint arról már a Facebook-oldalunkon is beszámoltunk, a csapat sportigazgatója, Adriano Galliani új szintre kívánja emelni az uralkodó közgazdaságtani elméleteket. Unortodox módszerének lényege, hogy drágán megvásárolt eszközöket, termékeket (esetében ugye játékosokat), később a piaci árának töredékéért dob piacra, ezzel óriási pénzeket spórolva a csapatnak, hiszen a későbbiekben már nem kell gondoskodni a fenntartásáról, fizetéséről.
Az unortodox módszer iránt állítólag több ország is érdeklődik, a modell ugyanis lehetőséget teremt arra, hogy az értelmetlen pénzszórást utólag magyarázzák. Például ha közpénzből felépített épületeket adnak magánkézbe, hivatkozni lehet a fenntartási költségek megspórolására. Információink szerint világszerte nagy az érdeklődés az ötlet iránt.
Az AC Milannál a jövőben biztosan tovább használják az elméletet, ennek jele lehet az Audi szponzorációjának megszűnése is. A cég egyelőre nem hivatalos álláspontja szerint éves szinten több millió eurót tudnának megspórolni, amennyiben a jövőben nem támogatnák a klubot.
Az üzlet nagy nyertese azonban a Milan lehet. Az Audi jelenléte több szempontból is egyre nagyobb teher volt a csapatnál, aminek legnyilvánvalóbb jele a szponzorkocsik kiosztása volt. A német cég ugyanis 2010 óta szponzorálja a csapatot, azóta az eredmények is drámaian visszaestek. Galliani szerint ennek az az oka, hogy a luxuskocsik által elkényeztetett játékosok, "nem képesek ugyanolyan teljesítményre, mint a nagy bajnokaink." A szakember szerint hatástanulmányokkal tudják bizonyítani, hogy amióta szponzorkocsikkal járnak edzésekre a játékosok, az erőnlétük 25%-kal gyengébb. Még drámaibb, hogy a megnövekedett autósforgalom a szellemi teljesítményükre is kihatással van.
"A Milan labdarúgói a 2010-es években egyre gyengébb teljesítményre voltak képesek. Általános vélekedés szerint ennek az lehet az oka, hogy gyengébb labdarúgók szerepelnek a keretben, de szerintünk leginkább a szmog lehet a háttérben, ami negatív hatással van a szellemi teljesítőképességre."
A kutatás szerint a gyengébb erőnlét és lecsökkenő intelligencia mellett a mozgáskoordinációra is negatívan hathat a jelenség, amit számos - főleg a közelmúltban tapasztalt eset is bizonyít, amikor érthetetlen körülmények között esett el Milan játékos. Épp mint az alábbi felvételen Andrea Poli.
A szakértők leginkább a csapat 21 esztendős játékosa, M'Baye Niang iránt aggódnak, aki a fentebb felsorolt tünetek nagy részét már produkálta. A Milanban töltött négy éve alatt játékintelligenciának nyomát sem mutatta, mozgása sokszor teljesen értelmezhetetlen és az agyi teljesítőképessége is lecsökkenhetett. Az oxigénhiány által megterhelt fiatal szervezet magyarázat lehet arra, hogy 2012-ben miért vallotta magát az intézkedő rendőrök előtt csapattársának, Traorénak. "Az, hogy már saját magát sem tudta azonosítani, mindenképpen aggodalomra ad okot, ha rajtunk múlna, azonnal kivizsgálnánk."
A tudósok azt állítják az autók kivonása szükséges, de nem elégséges megoldás, mert a város jelenlegi levegője bizonyos játékosok számára egyáltalán nem teremtenek élhető közeget. Ha a jelenlegi helyzet nem változik, maximum az olyan elpusztíthatatlan tömegek, mint amilyen a 35 évesen is kiváló, Zlatan Ibrahimovic tudnak megfelelően teljesíteni Milánóban.
"Az a svéd ember egy genetikai csoda. Róla már négy öt évvel ezelőtt is azt gondolták, hogy már csak pár éve van a profi futballban, erre tessék!"
Ezek a jól évelő, tartós játékosok igen drágának számítanak, ezért a klub minden lehetőséget megragad arra, hogy faragjon a költségeken. Néhány éve a Milan megszabadult saját csapatbuszától, 2017-ben pedig a játékosok fizetésével lehet játszadozni. A tömegközlekedés ugyanis jóval olcsóbb az autós megoldásnál, így a napról napra tengődő futballistáknak is kevesebb kiadásuk lehet.
Szakértők most a kínai "tulajdonosok" ;) reakcióitól tartanak, bennfentes információk szerint ugyanis már javában gondolkoznak a megoldáson. A terv lényege egy új autógyár alapítása, ami az Auda nevet kapná. Ennek a megoldásnak az lenne az előnye a kínaiak szerint, hogy csak a logókat kellene lecserélni az autón, minden más maradhatna a régiben. Blogunk már az előzetes logótervezethez is hozzájutott.
A német gyártó persze máris pert helyezett kilátásba, mivel szerintük ez a megoldás sértené a cég jogait, erre a senki által nem ismert és hónapok óta a kínai kormány válaszára váró cégcsoport képviselői közleményben reagáltak.
"Hogy lenne mál ez Audi? Mász a név, mász a címel ész valószínűleg egyébként isz mi laktuk össze!'